algemene voorwaarden
WEBSHOP VOORWAARDEN
Levertijden
Onze webwinkel levert van maandag t/m zaterdag de gehele dag tussen 11.00 en 18.00 uur volgens een standaard service, op basis van een geoptimaliseerd traject. Doorlooptijden worden bij elke productvermelding vermeld. Alle bestellingen voor dezelfde dag moeten vóór 11:00 uur zijn ontvangen. Indien een bestelling na 11.00 uur binnenkomt, wordt deze automatisch in de planning voor de volgende werkdag geplaatst.
Getimed leveringen
Alle getimede leveringen moeten vooraf worden aangevraagd en goedgekeurd voordat de bestelling wordt geplaatst. 'Venster'-tijdframes zijn alleen mogelijk, b.v. 'Voor 13.00 uur' en exacte tijden zijn niet mogelijk. Deze service kost € 6,50 extra voor Amsterdam (andere buitenwijken POA), en selecteer eenvoudigweg 'Getimede bezorging in Amsterdam' bij het afrekenen. Als u uw bestelling al heeft geplaatst, kunnen we u een factuur per e-mail sturen, zodat u deze online kunt betalen voordat de levering wordt bevestigd. Voor uw veiligheid worden de betalingsgegevens van klanten niet opgeslagen. Neem contact met ons op via info@apbloem.nl of bel ons op dinsdag t/m zaterdag op 0031 (0)20 223 1616 voordat u uw bestelling plaatst.
Op Valentijnsdag en Moederdag zijn er geen tijdsleveringen mogelijk.
Omkeringen
Doorlooptijden worden bij elke productvermelding vermeld onder 'Leveringsinformatie'. Voor aanbiedingen op dezelfde dag moeten bestellingen vóór 11.00 uur zijn ontvangen. Voor speciale boeketten waarvoor speciale bloemen nodig zijn, worden alle doorlooptijden vermeld in de lijst onder 'Leveringsinformatie' (bijvoorbeeld 2-3 werkdagen vóór bezorging). Mocht de bezorgdatum korter zijn dan dit tijdsbestek, dan zorgen we zo dicht mogelijk voor een alternatief of verplaatsen we uw bestelling naar de eerstvolgende beschikbare datum waarop bloemen kunnen worden besteld.
Contact details
Een persoonlijk telefoonnummer voor de ontvanger is vereist voor elke bestelling (bij voorkeur hun lokale nummer, of indien internationaal, met een volledige landcode inbegrepen), zodat onze bloemenkoerier hen kan bellen als ze niet thuis zijn om hen op de hoogte te stellen waar hun bezorging heeft plaatsgevonden. Dit zorgt voor een succesvollere bezorging. Voor alle herleveringen worden kosten in rekening gebracht. We zullen een ontvanger nooit bellen voordat er een bezorgpoging is gedaan. Vanwege privacyredenen kunnen wij namens de afzender geen privé-adresgegevens van klanten verkrijgen.
Bezorglocaties en -kosten
Lokale bezorging € 10 Amsterdam
Tijdelijke bezorging € 16,50 Amsterdam (vooraf aanvragen)
Zone 1 €15
Abcoude, Amstelveen, Broek in Waterland, Badhoevedorp, Diemen, Duivendrecht, Landsmeer, Ouderkerk, Weesp and Zaandam
Zone 2 €22,50
Aalsmeer, Hoofddorp, Monnickendam, Schiphol and Wormerveer
Zone 3 €30 (vooraf aanvragen)
Haarlem & Heemstede
Zone 4 € 39 (vooraf aanvragen)
Alkmaar, Almere, Beverwijk, Bloemendaal, Bussum, Hilversum, Heemstede, IJmuiden and Utrecht
Zone 5 €75 (vooraf aanvragen)
Den Haag
Zone 6 €95 (vooraf aanvragen)
Rotterdam
Voor alle bestemmings- of tijdbestellingen verzoeken wij u vriendelijk om ons vooraf een e-mail te sturen voordat u de bestelling plaatst, om er zeker van te zijn dat deze beschikbaar is. Wilt u bestellingen laten bezorgen op locaties buiten bovenstaande gebieden, neem dan vooraf contact met ons op voor een bezorgofferte op maat en mogelijkheden via info@apbloem.nl
Leveringsinformatie
Als u het vakje 'Ik begrijp de leveringsinformatie' aanvinkt, betekent dit dat u de leveringsprijzen, doorlooptijden, insluitsels, seizoensinvloeden en eventuele speciale informatie over het product heeft gelezen en ermee akkoord gaat voordat u het koopt.
Gemiste leveringen
Mocht de ontvanger niet thuis zijn, dan proberen wij de bestelling bij de dichtstbijzijnde buur af te leveren en laten wij een briefje achter voor de ontvanger. Als de buren niet thuis zijn, brengen wij het boeket terug naar de winkel en wachten op reactie. Om een succesvolle bezorging te garanderen, hebben wij vriendelijk het telefoonnummer (inclusief internationale code) van de ontvanger nodig. Wij bellen niet vóór de bezorging. Als het adres onjuist is, worden er kosten in rekening gebracht voor een nieuwe bezorging. Op dit moment bieden wij geen traceerbare bezorgservice aan.
Betalingen geaccepteerd
Wij accepteren Visa, MasterCard, AMEX en iDEAL op de webshop. Wij kunnen geen bestellingen aannemen via telefoon of e-mail.
Seizoensgebonden beschikbaarheid
De afbeeldingen die u op onze website ziet, zijn een weergave van onze stijl en een algemene indicatie van de maten. De afbeeldingen die u ziet zijn een weergave van de getoonde stijl, en bloemen kunnen altijd variëren, afhankelijk van de seizoensbeschikbaarheid. Wij zoeken de meest verse bloemen waar u van kunt genieten, daarom is elk boeket uniek en speciaal.
Annuleringen
Terugbetalingen zijn niet mogelijk als de bestelling wordt geannuleerd omdat u de '*Leveringsinformatie' die u heeft niet heeft gelezen overeengekomen via het selectievakje, op het moment dat u de bestelling plaatst. Als de annulering twee werkdagen vóór de levering wordt ontvangen, kunnen we het volledige tegoed voor een toekomstige besteldatum verstrekken.
Speciale verzoeken
Als u een speciaal verzoek heeft, neemt u eenvoudig contact met ons op per e-mail of telefoon voordat u uw bestelling online plaatst. Wij zullen u dan informeren over de beschikbaarheid en ons best doen om dit voor u op te nemen (2- 3 werkdagen opzegtermijn). Als u akkoord gaat, voegt u eenvoudig het speciale verzoek toe aan het gedeelte 'Aanvullende opmerkingen' wanneer u bestelt. Foto's van boeketten zijn niet mogelijk.
Grote bestellingen
De ontvanger moet op de dag van bezorging aanwezig zijn, aangezien grote en kwetsbare arrangementen niet bij de buren kunnen worden achtergelaten of naar de winkel kunnen worden teruggebracht als er iemand niet thuis is. Voor een succesvolle bezorging wordt daarom een tijdige bezorging ten zeerste aanbevolen.
Begrafenis
Voor uitvaartbestellingen vragen wij een opzegtermijn van minimaal 3-5 werkdagen.
---
VOORWAARDEN VOOR HUWELIJKSEVENEMENTEN
Offertes en Facturatie
Na ontvangst van alle informatie over het evenement zal A.P Bloem een voorstel doen met de kosten. Zodra deze kosten zijn goedgekeurd, worden er facturen gemaakt.
Betaalvoorwaarden
Bij het reserveren is een aanbetaling van 50% vereist om uw datum vast te leggen. De laatste 50% dient uiterlijk twee weken vóór het evenement te worden betaald. Met uw storting bevestigt u dat u akkoord gaat met deze Evenementvoorwaarden.
Goedkeuringen
Instemming met deze voorwaarden, samen met een aanbetaling van 50%, stelt het evenement veilig. Na deze tijd zal A.P Bloem de bloemist en alle bestellingen bij onze leveranciers bevestigen, de productie starten en de datum reserveren.
Herschikking en annuleringen
Als de bruiloft wordt geannuleerd nadat de eerste aanbetaling is betaald (zonder herziene datum), wordt de aanbetaling terugbetaald, minus 10% van de totale huwelijkskosten, à € 65/uur. Dit omvat de tijd besteed aan alle planningen en voorstellen tot en met de datum van annulering. Indien de bruiloft 4 weken voor de trouwdatum wordt geannuleerd, wordt 50% van het totale voorstel in rekening gebracht. Mocht de bruiloft geannuleerd worden nadat de laatste aanbetaling is voldaan (2 weken voor de bruiloft), dan is annuleren helaas niet meer mogelijk.
Seizoensgebonden beschikbaarheid
We zullen ons best doen om aan speciale bloemenverzoeken te voldoen, op basis van seizoensgebonden beschikbaarheid. Wij ontwerpen op basis van wederzijds vertrouwen. Mocht een bloemsoort niet meer beschikbaar zijn, dan stellen wij binnen hetzelfde budget een passend alternatief voor.
Leenmaterialen
Vazen en andere evenementenmaterialen hebben een huurtermijn van één werkdag, tenzij anders overeengekomen. Mocht u de materialen voor langere tijd willen huren, dan kunnen wij u op basis van beschikbaarheid en in onderling overleg een aanvullende offerte uitbrengen. Mochten vazen of andere verhuurmaterialen tijdens het evenement zoekraken of beschadigd raken, dan geldt de volledige verkoopprijs van deze producten.
Runsheet
De klant wordt vriendelijk verzocht een runsheet aan te leveren via het Bruiloftsaanvraagformulier voordat er voorstellen worden gemaakt.
Bezorging, montage en ophalingen
Voor alle evenementen is een bezorging en een ophaling vereist. Deze bezorgkosten zijn gebaseerd op de nabijheid van de evenementenlocatie, in relatie tot A.P Bloem. Alle lever- en ophaaldata en -tijden dienen onderling bevestigd te worden tussen A.P Bloem en de Klant. In gebieden buiten de winkelzone ‘Centrum 2’ kunnen parkeerkosten van toepassing zijn, als er geen parkeergelegenheid op eigen terrein is.
Voor grotere evenementen gelden afvoerkosten voor materiaal. Als de locatie niet beschikbaar is bij het ophalen van het materiaal, worden er extra kosten in rekening gebracht. De instelkosten zijn gebaseerd op de bevestigde runsheet en bedragen € 65/uur.
Het ophalen van de materialen vindt de eerstvolgende werkdag na het evenement plaats, tenzij anders overeengekomen. Wij verzoeken u vriendelijk om de materialen samen in de originele geleverde krat(ten)/dozen opzij te zetten en veilig op een aangewezen plek op de locatie te plaatsen.
Locaties en bereikbaarheid
De Klant is verantwoordelijk voor het verstrekken van de juiste namen van locaties, adressen, openingstijden (voor bezorgen en ophalen) en contactgegevens (naam en telefoonnummer op de afleverlocatie) tijdens het boeken.
Voor vragen kunt u gerust contact met ons opnemen via e-mail info@apbloem.nl of bel ons op 0031 (0)20 223 1616. Bedankt en we kijken ernaar uit om prachtige bloemen aan u te leveren!
Het A.P Bloem team x